lørdag den 12. januar 2013

Lotus Turell får månedens krammer januar 2013

Jeg hedder Lotus Maria Turell.
Omdrejningspunktet for mit arbejdsliv er trivsel og vækst i relationer, familier og fællesskaber. Jeg er familie- og ungecoach og instruktør i den balancerende træningsmetode Qi Gong.
Det inspirerer mig at arbejde med mennesker, og jeg føler mig især levende når jeg kan støtte andre mod den udvikling og de drømme de ønsker at se udfolde sig. Jeg bruger min arbejdstid på at coache unge og familier, på at holde foredrag og så skriver jeg også en gang imellem - måske kommer der en bog ud af det :)
Jeg har en søn på 2 år og er vild med at være mor, både på grund af alle stjernestunderne men også fordi min søn lærer mig så meget om mig selv og livet i det hele taget. Jeg bliver kærligt udfordret hver eneste dag. Læs mere på lotusturell.dk

Hvordan kender du til sorg i dit liv?
Jeg kender sorg på alle mulige områder, ligesom stortset alle andre gør. Sorg er jo noget vi alle mærker, vi oplever allesammen tab; nogle gange de helt store som når en der er helt tæt på os dør. Men også de mere subtile; skilsmisse, hvis veninde finder en ny veninde, vores kat løber væk, vores selvværd forsvinder, vi bliver fyret og meget mere.
Jeg tror og oplever at vi kan lære en masse ved at tillade sorgen at eksistere, arbejde os igennem den og ikke udenom den. Jeg har samme oplevelse som mange andre, nemlig den at på den anden side af sorgen ligger der noget meget kraftfuldt og også glædesfyldt. Det betyder ikke at det er "bare sådan" at finde ind til, men sammen kan vi tage et lille skridt af gangen. Jeg tror på, at ingen behøver at være alene med deres sorg selvom det meget nemt kan komme til at føles sådan.
Selv mistede jeg min far da jeg var 13, men kender også en masse til de subtile tab som jeg beskriver ovenfor.

Hvad hjælper dig til at bevare din indre ro?
Helt konkret hjælper yoga, qi gong og fokus på vejrtrækning mig til at bevare roen og jordforbindelsen.
Jeg synes også det hjælper at zoome ud og blive bevidst om det store billede og min livsvision og slippe så mange småting som muligt undervejs. At have tillid til at alt ordner sig på den bedst mulige måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar